terug
Wist u dat...
Bel 088 - 112 1234 bij pech
Bij iedere onderhoudsbeurt boven de 295,- krijgt u van ons een jaar lang gratis pechhulp. Deze Docars Assistance is 24/7 beschikbaar, in binnenland en EU (bekijk de algemene voorwaarden).
Is de auto bij ons geweest voor onderhoud en heeft u recht op pechhulp i, dan vindt in de B-stijl van de auto (stijl van de deur aan de bestuurderskant) een stikker met hierop het alarmnummer en de datum tot wanneer de pechhulp geldig is.
Pech (onderweg)? Wat nu…
Onverhoopt pech onderweg? Zorg eerst dat u en de andere inzittende veilig zijn. Doe dit door de auto, indien mogelijk, goed aan de (liefst rechtse) kant te zetten. Zet de alarmlichten van de auto aan zodat deze goed zichtbaar is. Laat inzittende aan de rechtse kant uitstappen en wacht op een veilige plaats achter de vangrail of in de berm. Bel het pechhulp alarmnummer 088 - 112 1234 en probeer het probleem zo duidelijk mogelijk te omschrijven.
Nog thuis en/of twijfelt u aan de situatie? Verderop in dit artikel geven we een aantal voorbeeld situaties die u wellicht verder helpen bij het beoordelen van de situatie.
Hoe werkt het precies?
Om u naast het reguliere onderhoud en reparaties zo snel mogelijk op weg te helpen, zijn wij aangesloten bij AA team. Deze dienstverlener zorgt ervoor dat er 24/7 iemand bereikbaar is om u zo snel mogelijk verder te helpen. Binnen onze openingstijden zullen zij eerst met ons contacten met de vraag of wij zelf in de gelegenheid zijn jullie zo snel mogelijk te helpen. Buiten openingstijden, als u verder weg bent, of ons het ons niet lukt snel langs te komen, dan stuurt AA team één van onze collega's in de buurt of bergingsdienst. In beide gevallen krijgen wij een melding zodat we u zo goed mogelijk kunnen helpen indien extra werkzaamheden nodig zijn.
Om het jaar onderhoud… en nu?
Niet alle auto's hebben nog een jaarlijkse onderhoudsinterval. Ook rijden sommige auto's zo weinig dat jaarlijks onderhoud niet nodig is. Bent u vaste klant bij ons, maar slaat de auto het onderhoud een jaartje over? Dan is het mogelijk om slechts voor € 25,- een jaar pechhulp bij te kopen. Zo bent u altijd verzekerd van hulp bij pech onderweg.
Wat is pechhulp?
Soms is het niet helemaal duidelijk wanneer er sprake is van pech en de assistentieverlener kan komen helpen of wanneer er een afspraak gepland moet worden. Dat ligt soms ook heel dicht bij elkaar. Over het algemeen is er sprake van pechhulp als je met pech langs de weg komt te staan. Vaak wordt er gekeken of het defect direct is op te lossen, of dat de auto naar de werkplaats moet worden gebracht. We omschrijven een aantal verschillende situaties:
- Nummer één pechgeval met voertuigen wordt al jaren aangevoerd door accuproblemen. Een deur die niet helemaal goed gesloten is geweest, een lamp die aan is blijven staan, maar ook weersomstandigheden en leeftijd van een accu spelen hierin een grote rol. Om die reden testen wij bij iedere onderhoudsbeurt de conditie van de accu. Toch kan het voorkomen dat de auto niet meer start. De assistentieverlener kan helpen met het opstarten van de auto als dat zelf niet gelukt is. Houdt er rekening mee dat de accu direct na het opstarten eerst nog tijd nodig heeft om te laden. Vaak wordt dan aangeraden om er een stuk mee te rijden of de auto te laten lopen. Wordt de auto direct weer uitgezet zal het probleem hoogstwaarschijnlijk bij de volgende start weer aanwezig zijn.
- Niets is zo vervelend als een lekke band. Staat de band al helemaal leeg en heeft u geen gelegenheid om lucht in de band bij te pompen? Dat is een typisch pechgevalletje. Ga je bellen voor pechhulp? Kijk of het lukt om te beoordelen of de lekkage komt door een gat in het loopvlak van de band, of in de wang van de band (zichtzijde met informatie). Indien een gat in het loopvlak de oorzaak is, kan de assistentieverlener vaak een ‘propje schieten’ om zo het gat tijdelijk te dichten. Dit kan niet als het gat of scheur in de wang van de band zit. Met deze informatie kunt u nog sneller goed geholpen worden.
In welke situaties valt ‘pech’ niet onder pechhulp? We omschrijven een aantal situaties:
- Indien de auto een defect heeft, maar u kunt zelf nog naar de werkplaats komen? In die meeste gevallen is er dan geen sprake van pechhulp. We helpen u graag verder in onze werkplaats.
- Is de reparatie die nodig is aan de auto om weer snel op weg te kunnen groter? In dat geval kunnen assistentieverleners vaak weinig voor u betekenen. Het beste kunnen we dan overleggen hoe we de auto in dat geval in de werkplaats kunnen krijgen.
- Indien een oranje waarschuwingslampje op het dashboard gaat branden en de motor houdt niet in, dan is dit een waarschuwing vanuit het systeem dat er ergens zo snel mogelijk naar gekeken moet worden. In dit geval zijn wij tijdens openingstijden bereikbaar voor het maken van een afspraak. Vaak vragen we eerst zo snel mogelijk langs te komen voor een eerste beoordeling van het lampje naar aanleiding van het uitlezen van de auto. Daarna kunnen we kijken wat verder nodig is en hoe snel we een afspraak in moeten plannen.
- Heeft u een ongeluk gehad? Dat is echt heel vervelend. We helpen u graag verder, maar dit valt niet onder pechhulp. Is de auto niet meer rijdbaar? In dat geval dient u direct contact op te nemen met de autoverzekering. Zij zullen u in eerste instantie verder helpen.
- Schade door weersomstandigheden? De vraag geeft eigenlijk al antwoord op de vraag. Schade door waterschade, hagelstenen, e.d. vallen onder schade en daarmee onder de verzekering van de auto.
- Bij twijfel helpen we u graag verder. We zijn o.a. bereikbaar via telefoon, Whatsapp en mail.
Deel dit bericht
05-09-2023 13:12